Mycie samochodu z ceramiczną powłoką ochronną

Samochód prosto po nałożeniu ochronnej powłoki ceramicznej robi piorunujące wrażenia. Jego szklisty lakier pozwala się w sobie zakochać i właściciel pojazdu chciałby, by już zawsze tak wyglądał. Nie jest to oczywiście możliwe, bo każda chwila użytkowania samochodu powoduje zwyczajne brudzenie się powłoki.

Posiadanie powłoki ochronnej nie uchroni nas przed zwykłym brudem i nie zwolni nas z konieczności regularnego mycia auta. Jak jednak to robić, by samochód dobrze umyć i nie uszkodzić przy tym powłoki ceramicznej? Czy w ogóle potrzeba tutaj jakiejś specjalistycznej wiedzy?

Typowa technika mycia

Nakładanie powłok ochronnych, niezależnie od tego, czy są to powłoki hybrydowe, kwarcowe czy ceramiczne, nie powoduje specjalnych utrudnień w czasie wycia i bynajmniej nie wymaga od nas stosowania jakichkolwiek technik szczególnych. Tak jak przy typowym myciu, na początku warto nałożyć na lakier aktywną pianę, która rozpuści brud i podniesie go z powierzchni lakieru. Potem myje się metodą na dwa wiadra, czyli myjąc najpierw wodą z detergentem, a potem spłukując czystą wodą.

Jak myć samochód?

Naszą rękawicę do mycia, koniecznie z mikrofibra, trzeba regularnie płukać. Wtedy nie pozostanie na niej żaden piasek czy podobny czynnik mogący powodować porysowanie powłoki ochronnej. Na koniec trzeba jeszcze całość spłukać pod ciśnieniem.

Podstawowa różnica w myciu samochodu z powłoką i bez powłoki polega na naszym zmęczeniu. Powłoka chroni przed brudem i ułatwia jego usuwanie, dzięki czemu sam proces czyszczenia jest szybszy i do tego łatwiejszy.

Wyjątki

Teoretycznie rzecz biorąc, powłoki ochronne odporne są na działanie chemii, zwłaszcza środków kwaśnych. Czasami jednak mogą reagować z niektórymi chemikaliami. Dlatego warto jest po nałożeniu powłoki zapytać jej producenta, czy istnieją jakieś dedykowane szampony dla naszej konkretnej powłoki. Jeśli takie są, warto dla świętego spokoju korzystać właśnie z nich. Jeśli takich nie ma, najlepiej jest wybierać produkty o neutralnym pH, co jest też zalecane dla samochodów bez żadnych powłok.

Norbert Wójcik

Redakcja cempol.pl

Zobacz również