BMW 335d xDrive M-Sport Touring - Ochrona nowego samochodu

Być może jest to spowodowane wzrostem wilgotnej i wietrznej pogody, a może jest to po prostu nowy dodatek do mody, ale napęd na cztery koła jest teraz bardziej popularny niż kiedykolwiek wcześniej. W rezultacie wielu producentów samochodów oferuje opcje napędu na cztery koła w większości klas pojazdów. BMW wprowadziło na rynek nowy model F30 335d xDrive, który dzięki trzylitrowemu silnikowi o mocy 313 KM i momencie obrotowym 465 lb-ft jest bardzo szybki w prowadzeniu!

bmw

Właściciele nowych pojazdów często chcą chronić lakier za pomocą New Car Protection Treatment, jednak ten konkretny egzemplarz 335d xDrive został przyprowadzony do Ultimate Detailing Studio przez dealera. Po odebraniu samochodu został on zaparkowany pod drzewem. Soki i pyłki w połączeniu z pyłem z pobliskich prac budowlanych przyczyniły się do powstania niszczycielskiego bałaganu na masce.

W momencie przyjazdu UF, pyłki w zasadzie całkowicie związały się z lakierem bezbarwnym, pozostawiając mozaikę biało-żółtych płatków pokrytych brązowym pyłem. Maska była tak mocno zanieczyszczona, że gdyby niewprawne ręce próbowały ją zmyć, rezultat byłby taki....well, prawdopodobnie wymagałaby ponownego lakierowania. - Master Detailer, UDS

Na początek cały pojazd został potraktowany Bilt-Hamber Korrosol, aby usunąć związane zanieczyszczenia nieorganiczne, a następnie odtłuszczony Bilt-Hamber Surfex HD. Koła nie zostały dotknięte przez pyłki i z zastosowaniem Valet PRO Bilberry przy użyciu Wheel Woolies, aby dostać się między szczeliny i usunąć kurz zebrany w transporcie, koła wyglądały lśniąco czysto po raz kolejny.

Karoseria została najpierw umyta pod ciśnieniem w celu usunięcia części luźnych zanieczyszczeń, a następnie wstępnie oczyszczona przy użyciu Ultimate Snow Foam.

Zazwyczaj po odkażeniu, odtłuszczeniu i wstępnym umyciu pojazdu lakier zaczyna wyglądać lepiej, ale w tym przypadku pyłki wżarły się w lakier bezbarwny, pozostawiając na nim białe ślady. Nowe zabiegi ochrony samochodu nie obejmują zazwyczaj polerowania maszynowego, ale było jasne, że polerowanie maszynowe było jedyną rzeczą, która mogła usunąć uszkodzenia. - Master Detailer, UDS

xdrive został umyty przy użyciu metody dwóch wiader i szamponu reaktywującego Nanolex, spłukany przy użyciu filtra Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, a następnie dokładnie osuszony przy użyciu ręcznika osuszającego z mikrofibry Gtechniq Zero Scratch. Ślady po pyłkach drzew pozostały na masce i wymagały dalszej uwagi przed rozpoczęciem polerowania maszynowego.

Bilt-Hamber Auto-Clay Original został użyty do usunięcia jak największej ilości pozostałych pyłków i soków, aby pozostawić powierzchnię gładką i gotową do polerowania maszynowego.

Ponieważ wytrawianie było znaczne, potrzebowałem na początek dość agresywnej kombinacji pada i pasty polerskiej. Później mogłem je udoskonalić, aby przywrócić pełny blask lakieru Tanzanite Blue Metallic. - Master Detailer, UDS

Wybierając RUPES Zephir Gel Compound i RUPES Blue Coarse Cutting Microfibre Polishing Pad do polerki RUPES LHR 15ES BigFoot, nasz Detailer starannie usunął z lakieru xdrive uszkodzenia spowodowane wytrawianiem.

Następnie przy użyciu RUPES Yellow Finishing Microfibre Pad oraz RUPES Keramik Gloss No. 3 lakier został wypolerowany na wysoki połysk.

Po zakończeniu procesu polerowania maszynowego, przedostatnim etapem było dokładne przygotowanie lakieru do przyjęcia uszczelniacza. W tym celu Nanolex Premium Paint Cleaner został obficie naniesiony na lakier, usuwając wszelkie pozostałości po polerowaniu, które mogłyby utrudnić tworzenie się wiązań pomiędzy lakierem bezbarwnym a uszczelniaczem. Ostatnim krokiem było zabezpieczenie lakieru za pomocą Nanolex PROFESSIONAL Paint & Alloy Sealant.

Podobnie jak BMW, Nanolex jest produktem wysokiej jakości, wyprodukowanym w Niemczech. Uszczelniacz jest powłoką szklaną; oparty na nanotechnologii jest niezwykle twardy i wytrzymały, więc jest idealnym środkiem ochronnym dla samochodu, który będzie używany codziennie. Dodatkowo, połysk, jaki pozostawia na lakierze jest fantastyczny, a ponieważ to BMW miało tak wysoki poziom łusek, naprawdę chciałem się nim pochwalić! - Master Detailer, UDS

Nanolex Paint & Alloy Sealant został również nałożony na felgi, tworząc twardą, antyadhezyjną barierę, która odpycha brud i pył hamulcowy - dzięki temu czyszczenie felg będzie znacznie łatwiejsze dla nowego właściciela. Zewnętrzne elementy wykończeniowe zostały zabezpieczone środkiem Nanolex Trim Rejuvenator, wytrzymałą powłoką, która tworzy chemiczne wiązanie z plastikiem, czyniąc go niezwykle trwałym i oferując długotrwałą ochronę przed blaknięciem pod wpływem promieniowania UV.

Po udoskonaleniu i zabezpieczeniu nadwozia nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na wnętrze xdrive. Oszałamiająca kremowa skóra została pokryta elastyczną powłoką Nanolex PREMIUM Textile & Leather Sealant, która pomaga zapobiegać plamom spowodowanym przenoszeniem barwnika z dżinsów i ciemnych ubrań, a także rozlaniu płynów i jedzenia.

Szyby w xdrive zostały wyczyszczone przy użyciu środka Nanolex Glass Cleaner, a następnie zabezpieczone przy użyciu Nanolex ULTRA Glass Sealant, powłoki repelentnej, która aktywnie odpycha wodę i brud. Po utwardzeniu uszczelniacz ten zachęca wodę deszczową do spływania i spływania, dzięki czemu jazda staje się bezpieczniejsza i mniej męcząca podczas deszczu.

Ostatnim krokiem było nałożenie dressingu na opony przy użyciu Swissvax Pneu, pozostawiając naturalny satynowy połysk i wykańczając wygląd lśniącego BMW.

Dowiedz się więcej na http://chemadex.com.pl/.

Karolina Gorczyca

Redakcja cempol.pl

Zobacz również