Wyciek z tylnego uszczelnienia głównego - objawy, przyczyny i koszt wymiany

Istnieje wiele powodów, dla których z Twojego samochodu może wyciekać olej, ale jednym z najbardziej niepokojących jest uszkodzenie tylnego uszczelnienia głównego. Jeśli Twój samochód cierpi z powodu tego problemu, czeka Cię poważna naprawa. Ale jakie są objawy wycieku z tylnego uszczelnienia głównego?

Na początku można zaobserwować wyciek oleju na podjazd. Konieczne będzie także uzupełnienie oleju silnikowego, ponieważ traci on niezbędne smarowanie. Po szybkiej inspekcji można zauważyć, że olej zalewa podwozie, a ponadto może świecić się kontrolka ostrzegawcza oleju.

W tym poradniku omówimy przeznaczenie tylnego uszczelnienia głównego i podpowiemy, co jest przyczyną nieszczelności. Omawiamy również najważniejsze objawy nieszczelności i sprawdzamy, ile można wydać na wymianę uszczelki.

Spis treści show Działanie tylnego głównego uszczelnienia Położenie tylnego głównego uszczelnienia Objawy nieszczelności tylnej uszczelki głównej 1. Wyciek oleju 2. Niski poziom oleju 3. Lampka ostrzegawcza oleju 4. Olej na podwoziu Przyczyny nieszczelności tylnej uszczelki głównej 1. Użycie niewłaściwego oleju 2. Nieprawidłowy montaż 3. Złe łożysko główne 4. Zużyty wał korbowy 5. Zatkany układ PCV 6. Niewspółosiowość Koszt wymiany tylnego uszczelnienia głównego

Działanie tylnego głównego uszczelnienia

Tylne uszczelnienie główne służy do zapobiegania wyciekaniu oleju z tylnej części silnika. Utrzymuje olej na miejscu w miejscu, gdzie wał korbowy jest połączony z przekładnią samochodu za pomocą płyty elastycznej lub koła zamachowego. Z tego powodu tylne główne uszczelnienie jest często nazywane tylnym uszczelnieniem wału korbowego.

Gdy uszczelnienie nie działa prawidłowo, olej może wydostawać się ze skrzyni korbowej. Problem ten prowadzi do wycieku, który może mieć różny stopień nasilenia.

Położenie tylnego głównego uszczelnienia

Tylne uszczelnienie główne znajduje się w tylnej części silnika samochodu. Jest ono wbijane w tylną pokrywę i może być ukryte w obudowie dzwonów skrzyni biegów, co utrudnia jego dostrzeżenie. W większości przypadków nie można go zobaczyć bez demontażu innych ważnych elementów, a czasem nawet skrzyni biegów.

Chociaż uszczelka znajduje się z tyłu silnika, nie zawsze jest skierowana do tyłu pojazdu. Niektóre silniki są skierowane w inną stronę. Zazwyczaj w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła przód silnika jest skierowany do przodu pojazdu. Jednak w niektórych pojazdach z napędem na przednie i wszystkie koła silnik jest montowany poprzecznie. Przód takiego silnika jest skierowany w jedną lub drugą stronę pojazdu, a tył jest po drugiej stronie.

Tylne uszczelnienie główne znajduje się zwykle naprzeciwko miejsca, w którym znajdują się paski i koła pasowe. Te części znajdują się zazwyczaj z przodu silnika.

Objawy wycieku z tylnego głównego uszczelnienia

1. Wyciek oleju

Uszkodzona tylna uszczelka główna powoduje przeciekanie oleju. Wyciek może się jednak nasilić po rozgrzaniu silnika. Z tego powodu wyciek oleju może nie zawsze być widoczny.

Może on być najbardziej widoczny po zaparkowaniu pojazdu, gdy spojrzysz na podjazd lub podłogę w garażu. Jeśli na podjeździe pojawi się plama oleju, której wcześniej tam nie było, należy poszukać jej źródła.

ZALEŻNE: Dlaczego z mojego samochodu wycieka olej? Najczęstsze przyczyny (i jak to naprawić)

2. Niski poziom oleju

Awaria tylnego uszczelnienia głównego może spowodować wyciek dużej ilości oleju w krótkim czasie. Z tego powodu może być konieczne ciągłe dolewanie oleju, aby utrzymać jego poziom. Może się nawet zdarzyć, że trzeba będzie dolewać kwartę lub więcej co tydzień.

O ile dodawanie niewielkiej ilości oleju od czasu do czasu jest normalne, nie powinno być konieczne ciągłe uzupełnianie. Sprawdź uszczelkę, zanim problem się pogłębi.

3. Lampka ostrzegawcza oleju

Czasami pierwszym sygnałem ostrzegawczym jest lampka ostrzegawcza oleju. Zapalenie się tej kontrolki oznacza, że ciśnienie lub poziom oleju jest niski i należy to potraktować poważnie.

Zjedź na pobocze i wyłącz silnik. Jeśli w układzie jest wystarczająco dużo oleju, aby można było dojechać do domu, można spróbować, ale należy zachować szczególną ostrożność. Nieszczelność tylnego uszczelnienia głównego, która powoduje szybką utratę oleju, może doprowadzić do awarii silnika i trwałych uszkodzeń.

ZWIĄZANE: Zapala się lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia oleju

4. Olej na podwoziu

Olej, który wycieka z tylnego uszczelnienia głównego, zacznie gromadzić się na obudowie dzwonów silnika i skrzyni biegów. W przypadku przedmuchu, nasycenie olejem może znajdować się na podwoziu pojazdu.

Przy szybkiej kontroli olej powinien być widoczny na całej powierzchni z tyłu silnika. Po zauważeniu tego faktu należy natychmiast oddać pojazd do przeglądu.

Przyczyny wycieku z tylnej uszczelki głównej

1. Użycie niewłaściwego oleju

Jeśli do silnika zostanie wlany niewłaściwy rodzaj oleju, może to doprowadzić do wycieku. Dodatki chemiczne zawarte we współczesnych olejach silnikowych mogą mieć wpływ na uszczelki.

Łatwo jest uszkodzić uszczelki, jeśli używa się oleju, który nie powinien być stosowany w danym silniku. Ponadto uszczelki mogą wysychać z powodu olejów i z czasem stawać się sztywne, co może prowadzić do nieszczelności. Sprawdź instrukcję obsługi i używaj tylko zalecanego oleju.

Przyczyną może być także zbyt duża ilość oleju w silniku.

RELATED: Olej konwencjonalny vs mieszanka syntetyczna vs olej pełnosyntetyczny (który wybrać?)

2. Nieprawidłowa instalacja

Tylna uszczelka zawiera powłokę politetrafluoroetylenu. Należy ją zakładać całkowicie na sucho, aby zapewnić prawidłowe uszczelnienie. Ma ona również za zadanie zapobiegać zużyciu i uszczelniać lepiej niż silikon lub Viton.

Posmarowanie uszczelki olejem podczas instalacji to proszenie się o kłopoty. Może to spowodować nieszczelności wkrótce po instalacji.

3. Złe łożysko główne

Gdy w silniku zepsuje się łożysko główne, wał korbowy zaczyna się zawieszać, co powoduje rozciąganie uszczelki podczas pracy silnika. Uszczelka nie jest przeznaczona do rozciągania i naciągania, więc na pewno będzie przeciekać.

Łożysko główne może jednak ulec uszkodzeniu. W przypadku tej awarii powinien być ogromny hałas i nie ma powodu, aby kontynuować jazdę samochodem z nierozwiązanym problemem.

4. Zużyty wał korbowy

Tylne uszczelnienie wału korbowego znajduje się wokół samego wału korbowego. Jeśli powierzchnia wału korbowego jest zużyta lub uszkodzona w jakikolwiek sposób, nie będzie on w stanie idealnie uszczelnić.

Powierzchnie muszą być identyczne, aby uzyskać jednolite dopasowanie. Jeśli powierzchnia wału korbowego nie jest idealnie dopasowana, należy ją naprawić.

5. Zatkany system PCV

Tylne uszczelnienie wału korbowego jest osadzone na wale. Jeśli ze skrzyni korbowej wydobywa się nadmierne ciśnienie, może to spowodować nieszczelność uszczelki.

Do takiego wzrostu ciśnienia może doprowadzić zatkany układ dodatniej wentylacji skrzyni korbowej. Jeśli nie będzie ono kontrolowane, będzie naciskać na uszczelkę, co doprowadzi do nieszczelności.

RELATED: 7 objawów uszkodzonego zaworu PCV

6. Niewspółosiowość

Nie ma znaczenia, jaki typ skrzyni biegów ma Twój samochód, zarówno samochody z automatyczną, jak i ręczną skrzynią biegów mogą cierpieć z powodu niewspółosiowości. Każda niewspółosiowość flexplate lub wałka wejściowego skrzyni biegów może powodować naprężenia w uszczelce.

Usterkę tę można wykryć po szybkim sprawdzeniu płyty flexplate w automatycznej skrzyni biegów. W przypadku ręcznej skrzyni biegów należy skontrolować wałek wejściowy.

Koszt wymiany tylnego głównego uszczelnienia

Koszt wymiany tylnego uszczelnienia głównego wynosi zazwyczaj od 800 do 1500 USD. Jednak sama uszczelka może kosztować zaledwie 50 USD. Pozostała część kosztów wynika z ogromnego nakładu pracy związanego z tą czynnością.

W wielu przypadkach konieczny jest demontaż skrzyni biegów. Już z tego powodu nie jest to zadanie, które można łatwo wykonać w przydomowym garażu.

Karolina Gorczyca

Redakcja cempol.pl

Zobacz również