Zupełnie nowe Audi RS5 otrzymuje Crystal Serum i Endurance Protection

Audi RS5 zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 2010 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, z okazji 30. rocznicy powstania oryginalnego modelu Audi Quattro.

Pod względem stylistyki i najnowocześniejszych technologii napędowych, RS5 przesuwa granicę. Wyposażone jest w 4,2-litrowy silnik V8 FSI o mocy 444 KM i siedmiobiegową przekładnię S-tronic. Stały napęd na wszystkie koła wykorzystuje inteligentny sportowy mechanizm różnicowy, który niezależnie przekazuje moment obrotowy na dwa tylne koła, redukując podsterowność. Te czynniki, w połączeniu z układem sterowania Drive Select, oznaczają, że układ kierowniczy i reakcja przepustnicy mogą być dostosowane zarówno do kierowcy, jak i warunków jazdy. RS5 osiąga 0-62mph w 4,6 sekundy, więc czuje się świetnie, podczas gdy dwa owalne wydechy zapewniają naprawdę niesamowite dudnienie.

audi

To Audi RS5 zostało przywiezione do Ultimate Detailing Studio na pace samochodu niskopodwoziowego, dostarczonego prosto z salonu. Z zerowym przebiegiem na zegarze wielu mogłoby pomyśleć, że karoseria i koła będą w absolutnie idealnym stanie.

RS5 przyjechał z ochronną tkaniną transportową wciąż na swoim miejscu - producenci pokrywają nią wszystkie poziome panele, starając się zapobiec uszkodzeniom podczas transportu z fabryki do dealera.

Tkanina ochronna jest utrzymywana na miejscu za pomocą mocnej taśmy klejącej, którą należy ostrożnie odkleić. Brud i żwir często dostają się do linii, w której klej łączy tkaninę z lakierem. To z kolei powoduje problemy przy usuwaniu kleju z karoserii, ponieważ zanieczyszczenia mogą powodować zarysowania. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Często producenci umieszczają również ochronne paski z pianki, które działają jak poduszki przed uderzeniami i one również są przyklejane za pomocą kleju.

Po usunięciu tkaniny ochronnej z karoserii, dokładne oględziny ujawniły znaczące ślady zawirowań i hologramów!

W bagażniku znajduje się mały spojler, który automatycznie rozkłada się, gdy samochód jedzie z prędkością 75mph lub szybciej. Ta listwa z tyłu miała dość poważne zadrapania, prawie jakby coś po niej przeciągnięto, skrzydła również miały podobne ślady. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Początkowo karoseria i koła zostały potraktowane Bilt-Hamber Korrosol, środkiem do usuwania zanieczyszczeń żelaznych, który zmienia kolor w kontakcie z zanieczyszczeniami. Nowe samochody są często transportowane koleją i przechowywane na bocznicach kolejowych. Cząsteczki żelaza dostają się do powietrza podczas ostrego hamowania pociągów, a ponieważ są gorące, wiążą się z każdą powierzchnią, z którą mają kontakt.

Koła zostały następnie umyte przy użyciu Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner oraz UF Wheel Woolie, zaprojektowanego z długim uchwytem, aby ułatwić czyszczenie tylnej części koła.

RS5 odtłuszczono przy użyciu środka Bilt-Hamber Surfex HD, a następnie spryskano powierzchnię środkiem Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, aby poluzować resztki kleju. Następnie nałożono pianę Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząstki brudu przylegające do karoserii.

Po pozostawieniu piany Ultimate Snow Foam na pięć minut, spłukano ją, a następnie nałożono drugą warstwę i użyto jej jako smaru do gąbki Dodo Juice Square Sponge Clay Pad.

Klej był mocny i dobrze związał się z karoserią, więc do jego usunięcia musiałem użyć dość agresywnej glinki. Problem z tymi rodzajami glinki polega na tym, że w rezultacie mogą one pozostawić ślad na lakierze. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Aby usunąć zmatowienie spowodowane przez glinkowanie, konieczne było polerowanie maszynowe. W tym przypadku użyto polerki obrotowej FLEX PE14-2-150. Wybrano pad SCHOLL Concepts Orange Polishing Pad, który został połączony z POLISHANGEL Master Compound I, aby usunąć najgorsze skazy.

Następnie użyto padu polerskiego 3M Black High Gloss oraz pasty POLISHANGEL Master Final Polish II, która delikatnie poleruje lakier, nadając mu gładki, błyszczący połysk.

Z lakierem teraz wygląda jak nowy, karoseria i koła zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie ślady silikonów i pozostałości po polerowaniu. Dzięki temu powierzchnie są całkowicie czyste i nieosłonięte, co umożliwia skuteczne wiązanie uszczelniacza. W tym przypadku zastosowano Gtechniq Crystal Serum. Crystal Serum jest niezwykle trwałą, hydrofobową powłoką, która zapewnia ochronę przed zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi. Tworząc twarde, submikronowe wiązanie z lakierem samochodu, Crystal Serum jest tak trudne do usunięcia, że jest dostępne do aplikacji tylko w sieci autoryzowanych detailerów Gtechniq.

Podczas oczekiwania na utwardzenie się uszczelniacza, szyby Audi zostały oczyszczone, a następnie uszczelnione przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass; bariera hydrofobowa, która zachęca wodę deszczową do gromadzenia się i spływania podczas jazdy w złych warunkach pogodowych. 19-calowe felgi aluminiowe zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, który zapewnia odporną na wysoką temperaturę, hydrofobową i oleofobową barierę przed pyłem hamulcowym i osadzaniem się brudu drogowego. Opony zostały zabezpieczone środkiem Swissax Pneu, który nadał im naturalny satynowy połysk.

Po utwardzeniu Crystal Serum karoseria została wykończona warstwą Swissvax Endurance. Podobnie jak Crystal Serum, Endurance jest przeznaczony wyłącznie do profesjonalnej aplikacji. W przypadku Endurance panele muszą mieć temperaturę powyżej 30 stopni, aby wosk mógł w pełni związać się z lakierem i zapewnić maksymalną trwałość. Po prawidłowym nałożeniu Endurance zapewni głęboki, charakterystyczny dla wosku carnauba połysk wet look, który utrzyma się do dwóch lat.

Karolina Gorczyca

Redakcja cempol.pl

Zobacz również