Aston Martin DB7 odrestaurowany do zwycięstwa w konkursie
Aston Martin DB7 był samochodem typu grand tourer produkowanym od 1994 do 2004 roku. Model V12 Vantage zastąpił standardowego DB7 w 1999 roku. Wyposażony w 5,9-litrowy, 48-zaworowy silnik V12 o mocy 420 KM i 400 lb-ft (540 N-m) momentu obrotowego, V12 skutecznie przyćmił swojego wcześniejszego odpowiednika, w wyniku czego produkcja standardowego DB7 została wstrzymana w 1999 roku. Tom Walkinshaw Racing z Kidlington, Oxfordshire, kontynuował budowę silników przez cały okres produkcji DB7. Zbudowano około siedmiu tysięcy egzemplarzy DB7, który stał się najlepiej produkowanym modelem Astona Martina w historii.
Jako bardzo kochany samochód, lakier i koła tego DB7 wykazywały znaczne oznaki zużycia. Koła, choć w dobrym stanie, były zanieczyszczone cząsteczkami żelaza, co było wynikiem strzępienia się klocków hamulcowych podczas użytkowania. Karoseria wydawała się matowa, brakowało jej połysku i blasku, jakiego oczekuje się od Astona Martina. Właściciel miał niedawno lakierowany przód DB7, ale powstały w ten sposób lakier wyglądał płasko i nieświeżo. Ten DB7 wygrał wcześniej konkurs Aston Martin Owners Club, więc właściciel był bardzo rozczarowany wyglądem swojego samochodu. Po przeczytaniu wcześniejszych artykułów na temat usług detailingowych przeprowadzonych na innych Aston Martinach w Ultimate Detailing Studio, właściciel z chęcią przyprowadził swój samochód, aby przywrócić mu dawną świetność.
Już na początku lakier był bardzo zniszczony, mocno zawirowany od złych technik mycia i oczywiście lakierowanie przedniej części nie oddawało mu sprawiedliwości. Wiedziałem, że trzeba będzie włożyć sporo pracy, aby przywrócić go do stanu używalności, więc został zarezerwowany na pełną korektę lakieru. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Początkowo karoseria i koła zostały potraktowane Bilt-Hamber Korrosol, aby usunąć zanieczyszczenia żelazem. Korrosol zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza, więc łatwo jest zauważyć, że produkt działa.
Aby mieć pewność, że Korrosol pokrył całe koło, użyto wełny do kół UF, która przeszła przez szprychy ze stopu, aby dostać się na drugą stronę obręczy. Po spłukaniu, karoseria DB7, koła, bagażnik, maska i zamki drzwiowe zostały spryskane preparatem Surfex-HD, aby usunąć wszelkie tłuste pozostałości. Następnie zastosowano pianę Ultimate Snow Foam w celu usunięcia większych cząstek brudu z powierzchni lakieru, aby zmniejszyć ryzyko powstania dodatkowych zarysowań podczas mycia.
Lakier był dość szorstki w dotyku, więc postanowiłem zastosować Square Sponge Clay Pad, rodzaj zmywalnej gąbki do odkażania wielokrotnego użytku, która usuwa z karoserii przyklejone zanieczyszczenia, takie jak smoła i soki, nie uszkadzając jej. Nałożyłem drugą warstwę Ultimate Snow Foam, która posłużyła mi jako środek smarujący, a następnie ostrożnie i metodycznie rozprowadziłem środek po karoserii, zwracając szczególną uwagę na progi i okolice nadkoli. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Po zakończeniu dekontaminacji, odtłuszczania i mycia wstępnego DB7 został umyty metodą dwóch wiader, przy użyciu Microfibre Madness Incredimitt i szamponu Gtechniq G-Wash. Tkaninowy dach został wyczyszczony przy użyciu Autoglym Fabric Hood Cleaner, niskopieniącego szamponu, który skutecznie czyści bez pozostawiania osadów. Opłukany i osuszony DB7 był gotowy do dokładnej inspekcji lakieru przy użyciu przenośnej lampy LED RUPES Swirl Check.
Cały samochód był mocno zawirowany, ale od razu stało się jasne, że przód będzie wymagał innego procesu niż reszta karoserii. Do odnowienia polakierowanych przednich błotników, maski i przedniego zderzaka wybrałem RUPES BigFoot LHR15ES z SCHOLL Concepts Orange NEO Spider Polishing Pad i S3 Gold High Performance Compound. Użyte razem są idealne do miękkiego, wrażliwego na ciepło i trudnego lakieru, a taki właśnie był ten lakier. Pad NEO Spider ma krzyżową powierzchnię, która pozwala na lepszą cyrkulację powietrza i większą absorpcję środka, dzięki czemu można pracować dłużej bez powodowania hologramów. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Pełen zakres uszkodzeń lakieru był jeszcze bardziej widoczny w trakcie procesu korekty, gdy poprawiony fragment panelu znajdował się obok fragmentu nienaprawionego.
Do reszty karoserii na RUPES BigFoot zastosowano SCHOLL Concepts Black SofTouch Waffle Finishing Pad z S40 Anti-Swirl Compound Black.
Kiedy przyszło do dopracowania lakieru, ponownie zdałem sobie sprawę, że potrzebne będą różne podejścia. Tak więc przednia część została oczyszczona przy użyciu polerki rotacyjnej FLEX PE14-2-150, czarnego pada polerskiego 3M i SCHOLL Concepts S40. Reszta samochodu została oczyszczona przy użyciu RUPES BigFoot z kolejnym 3M Black Polishing Pad i 3M UltraFina SE Polish. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
W celu ochrony lakieru i nadania mu dodatkowego połysku, nałożono warstwę Swissvax Crystal Rock. Crystal Rock jest wykonany z najwyższej jakości wosku carnauba, który nadaje lakierowi bogaty, mokry połysk, który utrzymuje się do dziewięciu miesięcy.
Wysokiej jakości woski carnauba zawsze sprawiają, że ciemne lakiery wyglądają niesamowicie, a Crystal Rock zawiera około 76% carnauby, więc jest naprawdę wyjątkowy. A ponieważ jest wykonany z naturalnych substancji, idealnie nadaje się zarówno do świeżego lakieru, jak i do reszty karoserii. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Po zadbaniu o karoserię, szyby zostały najpierw wypolerowane przy użyciu Nanolex PREMIUM Glass Polish, aby usunąć wszelkie drobne zarysowania i zabrudzenia. Następnie wyczyszczono je płynem do mycia szyb PREMIUM Glass Cleaner, po czym uszczelniono je przy użyciu URBAN Glass Sealant, opartej na nanotechnologii powłoki hydrofobowej, która sprawia, że woda zbiera się w miejscu kontaktu i spływa z szyb podczas jazdy z relatywnie niską prędkością, taką jak na obszarach miejskich.
Przed nałożeniem powłoki Gtechniq I1 Smart Fabric, wysoce hydrofobowej powłoki o trwałości do 12 miesięcy, sprawdzono, czy materiałowa maska silnika jest całkowicie sucha (aby upewnić się, że wilgoć nie została uwięziona w masce).
Felgi aluminiowe zostały pokryte Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, odpornym na wysoką temperaturę uszczelniaczem, który hamuje osadzanie się pyłu hamulcowego i brudu drogowego, co znacznie ułatwia mycie w przyszłości.
Zobacz również
-
17 maja 2021
Wyciek z tylnego uszczelnienia głównego - objawy...
17 maja 202110 Najlepsze sklepy internetowe z częściami...
Kategorie
Zabezpieczenie lakieru
rodzaje powłok
Hydrofobizacja szyb
Wskazówki i porady