2006 Audi RS4 - przywrócony do dawnej świetności

Audi A4 to jeden z najtrwalszych modeli samochodów na rynku, a spośród wszystkich podtypów, RS4 Quattro jest prawdopodobnie najbardziej atrakcyjny dla tych, którzy chcą w pełni wykorzystać możliwości swojego codziennego kierowcy. Podczas gdy RS4 jest w stanie działać jak rozsądny samochód, nie popełnij błędu, ten model jest w najlepszym wydaniu, gdy jest on wprowadzany przez swoje siły. Na szczęście, z wrodzonym poczuciem praktyczności Audi, RS4 jest wspaniałym samochodem do wykonywania standardowych obowiązków rodzinnych, w połączeniu z oznaczeniem RS chociaż, oznacza, że właściciel może również użyć go do kanału ich własne "wewnętrzne dziecko", jeśli chodzi o czas zabawy! Z mocą 414 KM z 4,2-litrowego, stopowego V8 przy 7800 obr/min, Audi opublikowało czas 0-60mph wynoszący 4,8 sekundy. Jednak testy przeprowadzone przez różne magazyny motoryzacyjne konsekwentnie skracały ten czas o 0,3 sekundy. Być może Audi nie chciało odstraszyć potencjalnych nabywców, ujawniając prawdziwe możliwości RS4!

audi

Ten Sprint Blue RS4 należy do prawdziwego entuzjasty i jako taki, ten samochód jest umieszczony przez jego próby przy każdej dostępnej okazji. Jako wykwalifikowany mechanik, pod ciałem, to RS4 został utrzymany w absolutnie idealnym stanie. Jednak cotygodniowe mycie zostało pozostawione "myjni za 5 funtów", która skupia się na ilości, a nie na jakości pielęgnacji podczas procesu czyszczenia! W rezultacie, lakier bezbarwny został dość mocno zawirowany i porysowany, co znacznie zmniejszyło poziom połysku i spowodowało, że lakier wyglądał matowo, miejscami wręcz płasko. Chcąc przywrócić mu wygląd bardziej odpowiedni dla tak kultowego samochodu, właściciel zarezerwował go w UF's Brands Hatch Detailing Studio na zabieg wzmacniania połysku i ochrony felg aluminiowych.

Ten samochód jest doskonałym przykładem tego, jak każdy samochód może skorzystać z profesjonalnego detailingu. Właściciel kocha ten samochód i rozumiejąc, jak szkodliwe mogą być niektóre zanieczyszczenia dla lakieru i felg, regularnie mył go, aby usunąć wszystkie widoczne zabrudzenia i zanieczyszczenia. Niestety, powierzyłby go myjni ręcznej o dużej pojemności, a ich metody zwykle obejmują ostre środki chemiczne. Ponieważ polegają one na ilości przejeżdżających samochodów, nie dbają zbytnio o samochody i mają tendencję do leczenia tylko tego, co mogą zobaczyć i do czego mają szybki dostęp. Na przykład, powierzchnie czołowe kół były stosunkowo czyste od zanieczyszczeń żelazem, ale tylne części felg były nim pokryte. Tego typu cząstki pochodzą z klocków hamulcowych, które strzępią się pod obciążeniem, a w samochodzie o wysokich osiągach, takim jak ten, klocki hamulcowe strzępią się dość łatwo! Właściciel wie, że cząsteczki żelaza są szczególnie korozyjne - są gorące, kiedy się strzępią, więc mocno przywierają do pierwszego podłoża, z którym się zetkną. Jako żelazo, stosunkowo szybko zaczynają się utleniać, a przy tym rozszerzają się. Im dłużej są pozostawione na miejscu, tym bardziej osadzone stają się i mogą powodować trwałe wżery w powierzchni. Tania myjnia samochodowa usunęła te cząsteczki spryskując powierzchnie czołowe felg ostrymi chemikaliami, ale tylna część felg, trudniej dostępna, była nadal dość mocno zanieczyszczona. Tutaj, w UF, zdejmujemy koła, aby zapewnić ich dokładne oczyszczenie przed nałożeniem ochrony na przód i tył, a także na zaciski kół. - Matt Back, UF Detailing Studio.

Aby usunąć zanieczyszczenia z felg, Bilt-Hamber Korrosol został rozpylony na powierzchnie, upewniając się, że tylna część felg została również pokryta. Korrosol zawiera aktywny składnik wrażliwy na obecność zanieczyszczeń żelazem. W kontakcie z nim zaczyna zmieniać kolor, a gdy kolor ten osiągnie głęboki fiolet, reakcja chemiczna jest zakończona i roztwór może być spłukany, zabierając ze sobą zanieczyszczenia.

Wnęka silnika wymagała jedynie lekkiego odtłuszczenia. Po zabezpieczeniu małej grupy przewodów, zawinięciu ich w folię i zabezpieczeniu taśmą detailingową, na komorę silnika i elementy został rozpylony roztwór Bilt-Hamber Surfex HD. Surfex HD jest odtłuszczaczem na bazie wody, idealnym do usuwania pozostałości brudu drogowego, odprysków benzyny i oleju napędowego oraz tłustych osadów. Miejsca, w których osadził się brud, zostały przemieszane szczotką do detali, a następnie silnik został wypłukany.

Surfex HD jest również idealnym rozwiązaniem do usuwania brudu z kół i nadkoli, a także pozostałości po starych dressingach do opon. RS4 został podniesiony na każdym rogu za pomocą podnośnika wózkowego, aby umożliwić lepszy dostęp do nadkoli - naturalnej pułapki dla brudu i zanieczyszczeń z jazdy. Koła i nadkola zostały spryskane środkiem Bilt-Hamber Surfex HD, naniesionym za pomocą opryskiwacza z pompką Kwazar Orion Super Pro+, aby umożliwić skierowanie roztworu w trudno dostępne miejsca.

Po spłukaniu roztworu odtłuszczającego, felgi zostały dokładnie umyte przy użyciu szczotek do kół Wheel Woolie. Ich konstrukcja z długą rączką oraz wybór rozmiarów główek szczotek oznacza, że szczotki mogą być dopasowane do skomplikowanych szprych kół, aby oczyścić aż do tylnej części obręczy.

Karoseria i koła zostały oczyszczone ze smoły przy użyciu Gtechniq W7 Tar & Glue Remover, specjalnego środka do usuwania kleju, który rozbija lepkie wiązania. Po spłukaniu karoserii zastosowano Surfex HD, aby usunąć tłuste pozostałości. Używając Surfex HD jako środka smarującego, użyto Flexipads Clay Mitt w celu usunięcia wszelkich pozostałych, uporczywie przyklejonych zanieczyszczeń.

Po kolejnym spłukaniu nałożono pianę Ultimate Snow Foam za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152 TST. W ten sposób powstaje gęsta, kremowa piana, która dociera do wszystkich zakamarków, w tym przez skomplikowane kratki wentylacyjne, i przywiera do pionowych powierzchni, zapewniając dłuższy czas przebywania w nich. Piana unosi większe cząstki brudu i żwiru z powierzchni i zamyka je w piance. Piana i zanieczyszczenia są następnie spłukiwane, kończąc proces dekontaminacji pojazdu.

RS4 został umyty przy użyciu metody dwóch wiader. Metoda ta pozwala oddzielić wodę do mycia od wody do spłukiwania, aby zapobiec wzajemnemu zanieczyszczeniu i zapobiec przypadkowemu zawirowaniu lakieru. W wiadrze do mycia wymieszano roztwór mydła Gtechniq G-Wash, a wiadro do płukania wypełniono świeżą, czystą wodą. Obydwa wiadra zawierają w dnie osłonę przed zanieczyszczeniami. Dwustronna rękawica do mycia Ulti-Mitt z Merynosów została zanurzona w wiadrze do mycia i napełniona wodą z mydłem. Część samochodu jest myta, a brudna rękawica jest płukana w wiadrze do płukania, rękawica jest szczotkowana na osłonie przeciwpyłowej, aby uwolnić cząsteczki brudu uwięzione w runie wełny. Po wyciśnięciu rękawica jest z powrotem zanurzana w czystej wodzie z mydłem i proces jest powtarzany. Zapobiega to ponownemu przedostawaniu się do lakieru zabrudzeń już usuniętych z powierzchni samochodu.

Po umyciu, samochód został spłukany z całej piany, a następnie podłączony do węża z filtrem Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, aby wykonać końcowe płukanie czystą wodą. Samochód został osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry, wprowadzony do studia detailingowego, gdzie RS4 został podniesiony na rampie hydraulicznej, a koła zdjęte do ostatecznego czyszczenia. Lakier został sprawdzony w oświetleniu o wysokiej intensywności, aby ujawnić prawdziwy zakres uszkodzeń.

Przed rozpoczęciem procesu korekty lakieru, na każdym panelu dokonano wielokrotnych odczytów głębokości lakieru, aby sprawdzić istniejący poziom lakieru - jest to niezbędny krok przed rozpoczęciem polerowania maszynowego.

Lakier Audi, jak większość lakierów niemieckich marek, jest dość twardy, dlatego do usunięcia uszkodzeń wybrano dość agresywny pad i mieszankę. W tym przypadku do polerowania większych paneli użyto polerki RUPES BigFoot LHR 12E Duetto o podwójnym działaniu oraz czerwonego pada polerskiego Kamikaze Collection Banzai Dynamics. Pad posiada teksturowaną powierzchnię, która umożliwia lepszą cyrkulację powietrza. Dzięki temu związki o zmniejszających się właściwościach ściernych mogą być obrabiane dłużej, dając czas na ich rozkład bez powodowania niepotrzebnego nagrzewania się panelu (co może powodować marmurkowanie i hologramy). Koch-Chemie H8 jest bardzo dobrze nasmarowaną mieszanką i doskonale sprawdza się w połączeniu z Banzai Dynamics Pad.

Na mniejszych powierzchniach, jak np. wzdłuż paneli drzwiowych, zastosowano RUPES BigFoot LHR 75E Mini z RUPES Medium Green Polishing Pad, koncentrując polerowanie na mniejszej powierzchni i uzyskując w ten sposób bardziej efektywne wyniki.

Szczególnie uporczywe miejsca zostały potraktowane przy użyciu padu tnącego Flexipads Microfibre. Pad ten został specjalnie zaprojektowany, aby umożliwić polerce dwufunkcyjnej taki sam poziom cięcia, jak w przypadku polerki rotacyjnej, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa polerki dwukierunkowej.

Wykończenie lakieru wykonano przy użyciu polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z padem Flexipads Hex-Logic Black Finishing Pad oraz Menzerna Super Finish Plus 3800. Połączenie działania polerki rotacyjnej, miękkości padu piankowego i drobnego materiału ściernego nadało lakierowi głęboki połysk i doskonale przywróciło wyrazistość koloru.

Powierzchnie zostały wytarte przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie pozostałości po polerowaniu. RS4 był teraz gotowy do zabezpieczenia. Właściciel wybrał Gtechniq Crystal Serum black, "złoty" dodatek do Gloss Enhancement Treatment.

Crystal Serum Black to połączenie flagowej powłoki ceramicznej Gtechniq, Crystal Serum i EXO v3 Ultra Durable Hydrophobic Coating. Crystal Serum jest innowacyjne w swojej formule. Nałożona jako pojedyncza warstwa, podczas procesu utwardzania rozdziela się na dwie warstwy. Dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H (w skali ołówkowej), nadając elastyczność powłoce wykończeniowej. Górna warstwa osiąga twardość około 9H. Łącznym efektem jest powłoka, która lepiej znosi zawirowania powierzchniowe i jest również praktycznie odporna na skrajne wartości pH. Crystal Serum działa jako skuteczna bariera dla chemicznego i środowiskowego opadu, który może uszkodzić niezabezpieczone lakiery bezbarwne. EXO v3 wzmacnia hydrofobową funkcję Crystal Serum, zapewniając działanie samooczyszczające poprzez zachęcanie brudnej wody do spływania z powierzchni i powstrzymywanie zanieczyszczeń przed przyleganiem do zabezpieczonej powierzchni.

Aby Crystal Serum skutecznie się utwardzało, musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych, w których temperatura i wilgotność powietrza utrzymywane są w ustalonych parametrach. Z tego powodu Crystal Serum jest dostępne wyłącznie jako usługa u autoryzowanych detailerów Gtechniq. Gtechniq jest tak pewny skuteczności Crystal Serum, że udziela na nie siedmioletniej gwarancji producenta!

Felgi zostały jeszcze raz umyte, wysuszone, a następnie każde koło i zacisk zostały przetarte ściereczką Panel Wipe, aby przygotować je do nałożenia powłoki ochronnej. Powłoka ochronna Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, oparta na nanotechnologii, współpracuje z reologią stopu i silnie go wiąże, chroniąc przed ostrymi chemikaliami, brudem drogowym i hamując gromadzenie się szkodliwego pyłu hamulcowego. Powierzchnie poddane obróbce są łatwiejsze w utrzymaniu i nie wymagają stosowania cierpkich myjek do kół w celu usunięcia zanieczyszczeń.

Norbert Wójcik

Redakcja cempol.pl

Zobacz również