Dumnie powiewająca flaga - Jaguar F-Type British Design Edition
Wydany w 2016 roku, Jaguar's British Design Edition ogromnie popularnego F-Type jest sprzedawany jako "kwintesencja nowoczesnego brytyjskiego samochodu sportowego, bardziej brytyjski niż kiedykolwiek". Obiecując więcej dramatyzmu, emocji i brytyjskości niż kort centralny w Wimbledonie (z pomocą truskawek i śmietany), można by się spodziewać, że F-type British Edition nie spełni szumu generowanego w jego imieniu - ale tam, byłbyś rozczarowany!
Projekt F-Type osiągnął globalne uznanie, gdy wygrał World Car Design of the Year w 2013 roku. Od tego czasu Jaguar szedł od siły do siły i jest obecnie najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Europie. Koncepcja projektowa F-Type jest tak popularna, że jej cechy zostały włączone do wyczynowego SUV-a Jaguara, F-Pace, który zdobył zarówno tytuł World Car of the Year, jak i World Car Design of the Year 2017. Można bezpiecznie powiedzieć, że wpływ F-Type jest tutaj, aby pozostać.
F-Type British Design Edition bazuje na modelu F-type 'S' i jest dostępny zarówno w wersji nadwozia coupe, jak i kabriolet. Od modelu 'S' odróżnia ją czarny, błyszczący splitter przedni, agresywnie stylizowane poszerzenia boczne w kolorze nadwozia i tylna zwężka, a coupe oferuje również stały spojler. Koła otrzymały nowe, 20-calowe obręcze w ciemnym, satynowym kolorze szarym 'Cyclone', ozdobione czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Napędzane doładowanym 3,0-litrowym V6, właściciele mogą wybierać spośród sześciobiegowej skrzyni manualnej lub ośmiobiegowej skrzyni Quickshift z napędem na tylne lub wszystkie koła oraz ulepszonym układem hamulcowym. Wyposażony standardowo w przełączany sportowy układ wydechowy, F-Type British Design Edition produkuje moc 375 KM i moment obrotowy 338 funtów, rozpędza się od 0-62 mil na godzinę w 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 171 mil na godzinę.
Podkreśleniem brytyjskości samochodu są monochromatyczne plakietki z flagą Unii Europejskiej i detale znajdujące się na przedniej kratce i bagażniku, a także we wnętrzu. I cóż to za wystawne wnętrze! Nadwozie dostępne jest w kolorach Caldera Red, Glacier White, Ultra Blue lub Ultimate Black, a skórzana tapicerka Jet klasy premium posiada kontrastowe przeszycia dopasowane do lakieru, w kolorze czerwonym, kości słoniowej i błękitu Reims. Włókno węglowe zastępuje aluminiowe elementy wykończenia i oznakowania na konsoli środkowej, sportowych fotelach i płytach podłogowych, które w sposób niedopowiedziany, ale widoczny przypominają, że ten samochód nie jest standardem.
Chcąc mieć pewność, że Ultra Blue na lakierze jego F-Type British Design Edition naprawdę odzwierciedla bogate wyróżnienia, jakimi został obdarzony, właściciel dostarczył swój samochód do studia UF w Brands Hatch, gdzie poddał go zabiegowi Gloss Enhancement Treatment. Dodatkowo, felgi w kolorze szarym Cyclone miały zostać dokładnie odkażone, wyczyszczone i zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi. Po przybyciu na miejsce, wstępne oględziny ujawniły wiry i rysy na lakierze.
Nie zabrakło również spodziewanego brudu drogowego, pyłków i ogólnego opadu, a także, co może być jeszcze bardziej niepokojące, ptasich odchodów.
Ptasi szlam jest żrący i jeśli zostanie pozostawiony na miejscu, szybko wytrawi niezabezpieczony lakier bezbarwny, pozostawiając trwałe ślady. Proces ten ulega przyspieszeniu w gorące dni, więc konieczne było szybkie usunięcie tych zanieczyszczeń. - Matt Back, UF Studio
Koła również były brudne, brud zebrał się w rogach felg, wzdłuż szprych i na tarczach hamulcowych.
Ponieważ tablice rejestracyjne zatrzymują brud i wodę, zostały one usunięte, aby umożliwić dokładniejsze czyszczenie i uniknąć późniejszych brudnych smug wody podczas procesu detailingu.
Za pomocą podnośnika wózkowego podniesiono po kolei każdy róg samochodu, aby umożliwić dokładne odtłuszczenie i wyczyszczenie nadkoli. Następnie felgi zostały spryskane Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner w celu usunięcia tłustych osadów z oleju napędowego.
Po spłukaniu, na felgi nałożono Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner, a roztwór wymieszano z Wheel Woolies, szczotkami o długich rączkach, które sięgają przez szprychy felg, aby wyczyścić zarówno przednią, jak i tylną część obręczy.
Ponownie, koła zostały spłukane myjką ciśnieniową, aby upewnić się, że wszystkie ślady zanieczyszczeń i roztworu zostały całkowicie usunięte.
Felgi zostały oczyszczone z zanieczyszczeń żelaznych, pochodzących z klocków hamulcowych, które rozdrabniają się podczas hamowania. Gorące, drobne cząsteczki rozpraszają się i szybko przywierają do pierwszej napotkanej powierzchni. Pocieranie rękawicą do mycia jest nieskuteczną metodą usuwania tych cząstek. Zamiast tego zastosowano środek Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover. Po odczekaniu, W6 i zanieczyszczenia żelazem mogą być łatwo spłukane. Po zakończeniu tego etapu karoserię również odtłuszczono i oczyszczono z zanieczyszczeń żelazem, a następnie poddano ją czyszczeniu wstępnemu przy użyciu Ultimate Snow Foam. Piana ta usuwa z powierzchni paneli większe cząsteczki brudu i żwiru, które można łatwo spłukać, dzięki czemu mycie główne jest łatwiejsze i bezpieczniejsze dla lakieru.
Mycie główne zostało przeprowadzone przy użyciu metody dwóch wiader, aby woda do mycia i do spłukiwania znajdowała się oddzielnie, co zmniejsza ryzyko ponownego wprowadzenia zanieczyszczeń do lakieru. Po spłukaniu piany, użyto filtra Aqua Gleam De-ionising Water Filter, aby zapewnić końcowe płukanie czystą wodą. F-Type został przeniesiony do studia detailingowego i wysuszony przy użyciu bezdotykowej suszarki samochodowej BigBoi BlowR Pro. Urządzenie to wykorzystuje ciepłe, przefiltrowane powietrze o dużej mocy do usuwania wody z paneli i obudów lusterek, kratek wentylacyjnych, obudów reflektorów i innych trudnych miejsc.
Pomimo bezkontaktowych metod odkażania zastosowanych przed umyciem samochodu, lakier w niektórych miejscach nadal był szorstki w dotyku. Użyłem więc glinki, aby odciągnąć pozostałe zanieczyszczenia od powierzchni. Zapobiegnie to wbijaniu się ich w pady polerskie na etapie korekty, a tym samym powstawaniu kolejnych rys i zawirowań. Usunięcie ich za pomocą glinki zapobiega również rozdarciu padów przez szorstkie cząsteczki. - Matt Back, UF Studio
Lakier został sprawdzony pod lampami do detali SCANGRIP, aby ujawnić obszary uszkodzeń, które zostały dodane do notatek w Arkuszu Oceny Pojazdu. Na dużej części lakieru widoczne były wichrowania i zadrapania.
Ślady szlifowania były wyraźnie widoczne na tylnej ćwiartce, łatwe do odróżnienia od innych rodzajów uszkodzeń lakieru dzięki charakterystycznemu podpisowi "pigtail".
Wzmocnienie połysku zostało przeprowadzone przy użyciu polerki maszynowej RUPES BigFoot o podwójnym działaniu.
BigFoot LHR15 ES został użyty do większych, mniej wyprofilowanych elementów, a LHR75E Mini do wąskich obszarów, takich jak krawędzie nadkoli i słupki drzwi. W obu przypadkach użyto tarcz tnących Meguiar's Microfibre, które zapewniły dodatkową moc cięcia dla związku Koch-Chemie Heavy Cut H8.02.
W celu dopracowania poprawek i wydobycia "ultra" niebieskiego koloru, zastosowano RUPES Yellow Polishing Pads z Menzerna Super Finish Plus 3800, delikatną mieszanką, która eliminuje wszelkie mikro-zarysowania i pozwala uzyskać olśniewający połysk.
Po przetarciu karoserii i kół przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby przygotować powierzchnie do nałożenia powłoki ceramicznej, zastosowano Gtechniq Crystal Serum Ultra (CS Ultra). CS Ultra jest najbardziej zaawansowaną technicznie powłoką firmy Gtechniq. Dzięki zastosowaniu molekuł o różnych rozmiarach, CS Ultra jest nakładana jako pojedyncza warstwa, ale podczas etapu utwardzania rozdziela się tworząc dwie odrębne, połączone warstwy. Dolna warstwa utwardza się do około 7H w ołówkowej skali twardości, zapewniając elastyczność gotowej powłoki. Górna warstwa utwardza się do około 10H, zapewniając wyjątkowo odporne na zawirowania wykończenie, które jest również praktycznie nieprzepuszczalne dla skrajnych wartości pH.
Za pomocą pipety, CS Ultra jest nakładany na Gtechniq Applicator Pad i wycierany na powierzchni trzydziestocentymetrowego kwadratu. Następnie obszar ten jest natychmiast wycierany miękkim ręcznikiem z mikrofibry. Proces ten jest powtarzany do momentu pokrycia całego lakieru i elementów wykończeniowych. Po odczekaniu godziny na utwardzenie, nałożono Gtechniq EXO v4 Ultra Durable Hydrophobic Coating. Po kolejnej godzinie, aby umożliwić utwardzenie, nałożono drugą warstwę EXO v4. Połączenie CS Ultra i EXO znane jest jako CS Ultra Black, łącząc wyjątkową odporność na zawirowania i połysk CS Ultra z gładką hydrofobową naturą EXO.
CS Ultra musi być nakładana w ściśle określonych warunkach, przy starannej kontroli temperatury i wilgotności, ponieważ oba te czynniki mogą mieć wpływ na przejrzystość powłoki i jej przyczepność do panelu. W związku z tym wpływa to na wydajność i trwałość, a ponieważ Gtechniq gwarantuje wydajność do 9 lat, ważne jest, aby zapewnić, że wszystkie środki kontroli są przestrzegane. Podczas gdy EXO v4 jest dostępne jako produkt dla entuzjastów, czas aplikacji po położeniu CS Ultra jest krytyczny, ponieważ nieodłączna "odpychająca" natura CS Ultra oznacza, że odpycha ona również EXO! Z tych powodów CS Ultra jest dostępna wyłącznie jako usługa u autoryzowanych detailerów Gtechniq. - Matt Back, UF Studio
Końcówki wydechu zostały najpierw oczyszczone, usunięto nalot i osady sadzy przy użyciu pasty Britemax Easy Cut Metal Polish. Aby zabezpieczyć wykończenie, zastosowano Britemax Final Shine Metal Sealant.
Aby chronić delikatne, satynowe wykończenie 20-calowych felg "Cyclone", zastosowano Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Stanowi on hydrofobową i oleofobową barierę, która odpycha wodę i zanieczyszczenia przenoszone przez wodę, jak również zapobiega plamieniu wykończenia przez olej napędowy i oleje. Cząsteczki pyłu hamulcowego nie przylegają tak mocno do felg poddanych obróbce, co ułatwia ich utrzymanie w czystości podczas cotygodniowego mycia. Ponieważ C5 jest odporny na skrajne wartości pH oraz temperatury przekraczające 300 stopni Celsjusza, nie ulega wypaleniu ani zmyciu. Jedna warstwa wystarcza na ochronę kół do dwunastu miesięcy. Na opony został nałożony Gtechniq T2 Tyre Dressing, który nadał im naturalny satynowy połysk, doskonale uzupełniając wykończenie felg.
Zobacz również
-
19 maja 2021
Wyciek z tylnego uszczelnienia głównego - objawy...
19 maja 202110 Najlepsze sklepy internetowe z częściami...
Kategorie
Zabezpieczenie lakieru
rodzaje powłok
Hydrofobizacja szyb
Wskazówki i porady